Tarmac SL8 pyörää nopeampaa saa hakea, sillä se yhdistää aerodynamiikan, keveyden ja laadukkaan ajotuntuman tavalla, jota pidettiin aiemmin mahdottomana. Tämä kahdeksan tuotesukupolven ja yli kahden vuosikymmenen kehitystyön tulos on enemmän kuin kaikkien aikojen nopein Tarmac – se on maailman nopein kilpapyörä. Aerodynamiikalla tai keveydellä ei yksin voiteta kilpailuja – tärkeintä on nopeus. Voittava nopeus vaatii tinkimättömän yhdistelmän aerodynaamisuutta, keveyttä, jäykkyyttä ja mukautuvuutta.
- AERODYNAAMINEN: Lisäsimme aerodynaamisuutta etureunaan, missä sillä on merkitystä – ei vain sinne, missä se näyttää hyvältä. Samalla kehitimme kaikkien aikojen aerodynaamisimman maantiepyörämme. Vapaampi ilmavirtaus on optimoitu maksimaalisen hyödyn saamiseksi Tarmacin uudella Speed Sniffer -keulakartiolla. Siirtämällä taaksepäin ohjainputkea – joka määrittää emäputken leveyden – emäputken etureuna voi olla paljon terävämmän muotoinen pienentäen näin ilmanvastusta. Uusia UCI-sääntöjä hyödyntäen Tarmac SL8:ssa on kapein ja aerodynaamisin koskaan valmistamamme satulatolppa, joka varmistaa, että nopeasti liikkuva, pyörteinen ilma jalkojen ympärillä pääsee virtaamaan vapaammin.
- MINIMOITU PAINO, MAKSIMOITU AERODYNAAMISUUS: Tarmac SL8:ssa otettiin oppia Aethos-mallista, jotta se voitiin rakentaa helposti UCI:n minimipainon mukaiseksi täysin aerodynaamisella kokoonpanolla. Tiimi toimitti käänteentekevän 685 gramman rungon, joka on 15 % kevyempi kuin Tarmac SL7 ja kevyempi kuin mikään muu runko World Tourilla. Aethosin kaltainen keveys oli etusijalla alaputkessa, satulaputkessa ja pyörän takaosassa. Rungon muoto kantaa kuorman niin tehokkaasti, että ylimääräiset hiilikuitukerrokset jäykkyyden lisäämiseksi ovat tarpeettomia.
- PIRUN NOPEA, TAIVAALLINEN AJETTAVA: Massiivisen jäykkyys-painosuhteen kehityksen ansiosta – 33 % parannus SL7-malliin verrattuna – Tarmac SL8 vie legendaarisen käsiteltävyyden, aggressiivisen reagoivuuden ja MM-kilpailuissa todistetun geometrian seuraavalle tasolle. Pyörä on jäykempi polkimilla, tarkempi tangolla ja yhdistettynä joustavaan ajotuntumaan satulassa se asettaa uuden tason kilpapyörien ajomukavuuden mittapuulle. Rider-First Engineering -tekniikkamme ansiosta jokainen pyöräilijä saa koosta riippumatta saman ennenkokemattoman ajo- ja käsittelytuntuman. Satulassa Tarmac SL8 tarjoaa 6 % enemmän mukautuvuutta ja se leijuu epätasaisella tiellä joustavalla tuntumalla. Tarmacin hyväksi todistettu geometria ja 32 mm:n rengasvälys ovat identtiset SL7:n kanssa, mikä takaa helpon mukautumisen ja monipuolisuuden käyttää suurempia renkaita.
- SUKUPUOLESTA RIIPPUMATTA: Kahden miespyöräilijän välillä voi olla enemmän eroa kuin mies- ja naispyöräilijän välillä. Pelkkä sukupuoli ei tarjoa läheskään tarpeeksi tietoa erikoistumiseen, joten pyörämallien kehittäminen erikseen miehille ja naisille on vanhentunut lähestymistapa. Jokainen ajaja voi nostaa tasoaan Tarmac SL8 -pyörän selässä – sukupuolesta riippumatta.
- Tarmac SL8 Expert on helposti lähestyttävä ja poikkeuksellisen suorituskykyinen pyörä täydellä Ultegra Di2 -osasarjalla, C38 -hiilikuituisella tubeless-valmiilla kiekkosetillä ja SL7-ohjainkannattimella sekä Specialized Expert Shallow Drop -alumiinisella ohjaustangolla.
Lisätietoja